Google neden İngiltere'nin en büyük politik reklamverenlerinden birini gizliyor?


İngiltere'nin en iyi politik reklamverenlerinden biri, Google'ın siyasi reklam arşivinde yer almıyor ve arama devinin çevrimiçi kampanyacılık konusunda şeffaflık konusundaki sınırlı yaklaşımının tuzaklarını ortaya koyuyor.
Gina Miller tarafından 2017 yılında başlatılan Remain yanlısı kampanya İngiltere için en iyisi, sürekli olarak İngiltere'nin çevrimiçi reklamlara en yüksek harcama yapanları arasında yer aldı. Nisan 2019 yılında o oldu ortaya İngiltere için iyi bir önceki yedi ay boyunca 890 Facebook reklamları, İngiltere'de platformun en büyük üçüncü reklam alıcı olarak konumlandırılmış bir rakam çalıştırmak için £ 317,000 ödediğini.
Son 30 gün içinde, Best for Britain , birçoğu grubun taktiksel oylama web sitesi getvoting.org'a bağlanan ve beyan edilen amacı Muhafazakarları ofis dışında tutmak ve Brexit'i engellemek amacıyla 186.417 £ harcadı .
Ancak Facebook'un reklam kütüphanesi, grubun harcama ve mesajlarının tam bir dökümünü sağlarken, İngiltere için Best'in reklamları Google'ın reklam arşivinde bulunamaz. Bunun nedeni, İngiltere için Best'in herhangi bir Google reklamı satın almaması değil: aksine, “taktiksel oylama” için Google arama sonuçlarında genellikle en üstte getvoting.org'u tanıtan bir reklam yer alacaktır. Ancak Google, bu reklamları ve göreceli harcama rakamlarını arşivine eklemeyi ihmal eder. Tabii ki, bu İngiltere için En İyisi ile ilgili değil - Google'ın şeffaflık hatasıyla ilgili.

En göze çarpan örneklerden biri, Ekim 2018'de bir parlamento soruşturmasıyla çıkana kadar Facebook'ta 250.000'den fazla reklamın anlaşmasız bir Brexit'i tanıtan sahte haber kaynağı olan Mainstream Network; sonradan edildi bulundu Boris Johnson eski yardımcılarından sayfasını yürütüyor vardı emin olabiliyoruz. Ancak, şirketin reklam kütüphanesi “sosyal konular, seçimler veya politika” hakkındaki her reklamı görüntülediğinden, en azından düşük bütçeli kampanyaları Facebook'ta tespit etmek ve incelemek daha kolaydır.

Buna karşılık Google'ın arşivi, seçmenleri ve medyayı karanlıkta, İngiltere için Best'in kendisi gibi meşru gruplardan, muhtemelen daha katil gruplara kadar tüm parti dışı kampanyaların ilişkileri hakkında bırakır. Bir e-postada, İngiltere için bir Best sözcüsü kuruluşun “reklamların kötüye kullanılmasını önlemek için daha fazla şeffaflık olduğunu” söyledi.

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski