Facebook ve Instagram Avrupa'daki Özellikleri Devre Dışı!


Facebook, Gizlilik kurallarındaki bir değişikliğe uyduklarından emin olmak için Avrupa'daki kişiler için Messenger ve Instagram uygulamalarındaki çeşitli özellikleri devre dışı bırakıyor

Mesajlaşma uygulamaları 21 Aralık'tan itibaren e-Privacy yönergesi olarak bilinen AB kurallarına dahil olacak.

Facebook birkaç interaktif seçenekleri kapatmak ve geri ekstralar ekleyebilirsiniz kadar sadece bir çekirdek mesajlaşma hizmeti sunmaya karar verdi.

Messenger'daki grup sohbet anketleri kapan araçlar arasında yer alıyor.

Messenger'da arkadaşlarınıza takma ad lar belirleme özelliği de devre dışı bırakılırken, Artırılmış gerçeklik yüz filtrelerinin Instagram'da doğrudan mesaj la paylaşılması Avrupa'da da kapsayacaktır.

Facebook, Kurallara uyduğundan emin olduğu özellikleri hızlı bir şekilde tepkiyle vereceği için Avrupa'da askıya aldığı tüm özelliklerin bir listesini yayınlamadığını açıkladı.

Instagram ve Messenger'daki çekirdek kısa mesaj ve arama seçenekleri etkilenmez.

"Bu özellikleri geri getirmenin en iyi yolunu hala belirliyoruz. Ürünleri insanlar için sorunsuz çalışacak ve aynı zamanda yeni düzenlemelere uyacak şekilde yeniden inşa etmek zaman alıyor." dedi.

Araçlar Avrupa'daki kullanıcılar için aşamalı olarak devre dışı bırakılacaktır, bu nedenle bazı kişiler bunları birkaç gün daha kullanabileceklerini görebilirler.

ePrivacy yönergesinde mesajlaşma uygulamalarında eğlenceli çıkartmaların veya anketlerin kullanımını yasaklayan hiçbir şey yoktur, bu nedenle Facebook'un bunları devre dışı bırakarak bu tür uygulamalarda yer alma hamlesi biraz şaşırtıcıdır.

Kullanıcıları "bazı özelliklerin mevcut olmadığı" konusunda uyaran muğlak bildirimi, yanıtlanından daha fazla soru ortaya çıkardı.

Instagram ve Messenger anketleri ve selfie çıkartmaları yeni kuralları ihlal etmek için hiçbir şey yapmadı oldukça mümkündür - ama Facebook güvenli oynamak ve geri ekstralar ekleyebilir kadar bir stripped-back mesajlaşma hizmeti sunmak istiyor.

ePrivacy yönergesi, şirketlerin iletilerinizle ve meta verilerle yapabileceklerini (örneğin, gönderildiği zaman gibi) sınırlamak için tasarlanmıştır.

Ayrıca, ilgili kişilerin açık rızası olmadan iletişim ve meta verilerin engellenmesini veya izlenmesini de yasaklar.

E-posta hizmetlerinin, hesap sahibinin izni olmadan kişiselleştirilmiş reklamları göstermek için iletileri taramasına izin verilmez.

Son birkaç hafta içinde, Google'ın Gmail kullanıcılarının metin taranmasını gerektiren cümle tahmini gibi "akıllı özellikleri" tercih etmeye veya bunlardan çıkmalarına neden oldu.

EPrivacy direktifi, Facebook gibi "üstten" mesajlaşma hizmetleri ve geleneksel telekom şirketleri için de geçerli olduğuna göre, daha fazla uygulamanın politikalarını güncellediğini veya özelliklerini sınırladığını görebiliriz.

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski