Pandeminin Uyanmasında AI Avantajları




Küresel pandemi, işletmeler kapandığında, okullar kapandığında ve evden çalışmak yeni normal haline geldikçe dünyayı bir döngü için attı. "Sosyal uzaklaşma" ve "kendi kendine karantina" gibi ifadeler günlük isimlendirmemizin bir parçası haline geldi ve sıcaklık kontrolleri ve maske takma gibi güvenlik önlemleri günlük yaşama entegre edildi. Bu yeni standartlar olmadan işletmeleri ve toplanma yerlerini hayal etmek artık zor.

Bir iş açısından bakıldığında, yeniden açılma birçok endişe ve belirsizlik doğurmaktadır. İşletmeler, sürdürülebilir bir kârlılık düzeyini korurken çalışanları nasıl güvende tutabilir, Hastalık Kontrol ve Önleme Merkezleri (CDC) yönergelerine nasıl uyum sağlayabilir ve sorumluluktan kaçınabilir?

Bir çalışan bakış açısından, birçok işçi tam zamanlı saatlere ve tutarlı maaş çeklerine dönmeye istekliyken, COVID-19'a maruz kalma oranını arttıran bir ortama geri dönmekten korkarlar. Uygun KKD'ler, sosyal mesafelerin uygulanması ve maske takılması hakkında soruları olabilir ve birçoğu konumlarına geleneksel olmayan yeni sorumluluklarla karşı karşıyadır.

Yapay zeka, özellikle de kamusal alanlarda insanların sağlığını ve refahını izlemekle ilgili olduğu için, pandemi sonrası bir dünyaya geçmeye çalışırken önemli bir rol oynayacaktır. İşverenler, yeni kurallara ve düzenlemelere uyma, uygunluğu izleme ve çalışanların güvenini ve moralini olumlu tutma gibi zorluklarla yüzleşmelerine yardımcı olacak teknoloji çözümlerinden faydalanacaktır.

Bugünün yeni gerçekliği teknolojiye her zamankinden daha fazla güvenecek ve bu eğilim ancak yeni normale yerleştikçe büyümeye devam edecek. Bireyleri izlemekten müşteri akışını kolaylaştırmaya yardımcı olmak için teknoloji - özellikle yapay zeka - kritik olacaktır.

Neden yapay zeka?

Toplum ofislerin, ortak alanların ve müşteriye dönük işletmelerin yeniden açılmasını planlarken, işçilerin ve toplumun güvenliğini nasıl sağlayabiliriz?

Seçeneklerden biri, sıcaklık alma, maske takma ve sosyal mesafeyi zorlama gibi polislik uygulamalarına çalışanları işe almak veya atamaktır. İşletmenin büyüklüğüne bağlı olarak, bu çok sayıda insanı alabilir. Büyük olasılıkla iki yönlü bir yaklaşım içerecek ve çalışanlar yerinde ve çalışanlar durumu ekranlardan izleyecek.

İnsan hatası bu senaryolarda bir risktir. CDC yönergelerine uyduklarından emin olmak için büyük bir grup insanı izlemek zordur. Aynı zamanda personel üzerinde önemli bir zihinsel yük oluşturur; ortalama insan dikkat süresi yaklaşık 8.25 saniyedir ve birçoğunun e-postalar, kısa mesajlar ve telefonlarındaki sürekli bildirimler dikkat dağıtır.

Bir teknoloji çözümü bu durumda açık cevaptır. Yapay Zeka, birden fazla görevin aynı anda, insanca mümkün olandan daha hızlı ve daha verimli bir şekilde gerçekleştirilmesini sağlayan güçlü bir teknoloji aracıdır. Sinir ağları gibi bilişsel hesaplama sistemleri, insan düşüncesini simüle eden özel bir AI türüdür. Bu tip AI otonom araçlarda kullanılır ve ayrıca pandemi sonrası izleme sistemleri oluşturmak için iyi bir yapıdır.

Bilişsel hesaplama, bilgileri farklı bağlamlarda sindirmeyi öğrenebilir. Örneğin, insanlar birbirlerini basitçe geçiyorlarsa veya bir aile birlikte bir mağazaya girerse, sistem grup içinde fiziksel olarak mesafeye ihtiyaç duymadıklarını öğrenecek ve bu nedenle sosyal mesafe kurallarını ihlal etmeyecektir.

AI, aynı anda birden fazla veri noktasını izlemede insanlardan daha güvenilir olmakla kalmaz, bu tür izleme, işletmeler ve kuruluşlar için sorumluluk riskini azaltabilir. Amazon, işçiler tarafından sosyal mesafeli tedbirleri uygulamadığı ve temas izleme çabalarıyla dikkatsiz olduğu için dava açıldı . O sırada, şirket AI izleme uygulamasına sahip olsaydı, bu tür önlemlerin gerektiği gibi uygulanmasını sağlamaya yardımcı olabilir ve şirketin çalışanlarının güvenliğini sağlamak için önlemler aldığına dair kanıt sağlayabilirdi.

İşyerinde Yapay Zeka

Uzaktan çalışma, pandemi arttığında birçok işletme için anlık çözümdü. Bazı işletmeler tamamen ofise döndü ve çalışan güvenliği için zorunlu beklentilere bağlı kalırken, diğerleri uzak kalıyor ya da stratejik ve esnek çalışma programları kullanıyor.

Ofis ortamlarına girenler için bir dizi güvenlik önleminin uygulanması gerekir, ancak uyumluluğu sağlamak ve önemli sorumluluk sorunları yaratmak için sayısız zorluk yaratabilir. Yapay zeka vücut sıcaklıklarının izlenmesine, çalışanların sosyal mesafeli olmasını sağlamaya ve hatta maskelerin tutarlı bir şekilde giyildiğini doğrulamaya yardımcı olabilir.

Yapay zeka teknolojisinin bu kullanımı, yeni uyumluluk kurallarıyla çalışanların hayal kırıklığını ve memnuniyetsizliğini azaltmaya yardımcı olabilir, personeli bugünün bilgi işlem gücünün elde edebileceği şeylerin bir kısmını manuel olarak deneme ihtiyacından kurtarabilir ve çalışanların kuralları zorlamak yerine en iyi yaptıkları şeyi yapmaya devam etmelerini sağlayabilir .

Post-pandemik çalışma alanı, daha yönetilen günlük etkileşimler, belirli faaliyetler için zaman ayırma, insanları daha küçük alanlara ve dışına döndürme ve çalışanların her birinin aksine gerektiğinde gelip gidebilecekleri esnek çalışma alanları gibi daha kontrollü ortamlardan oluşacaktır. ayrılmış alan.

COVID-19 durumu dalgalandıkça, izlenmesi gereken kılavuzlar da değişecektir. AI sistemleri, sistemde esneklik sağlayarak kılavuzların gevşemesi veya sıkılmasıyla hızlı ve kolay bir şekilde kaydırılmak üzere programlanabilir.

Müşteri Deneyiminde Yapay Zeka

Perakendecilik, otelcilik, sağlık hizmetleri ve müşteriye dönük diğer sektörlerde çalışanlar için ek benzersiz zorluklar bulunmaktadır. Müşteriler son değişikliklerle sabırlı ve anlayışlıydı, ancak yeni normal setler ortaya çıktıkça, bu azim kesinlikle önceki beklentilere geri dönecek ve müşteriler daha fazlasını talep etmeye bile başlayabilir.

Müşteriler sırada beklemek ve bir restorana veya dükkana girmek için sıcaklıklarını almaktan yorulurlar. Yine de güvenlik önlemleri bekleyecek ve çevrede kendilerini güvende hissetmek isteyecek olsalar da, daha hızlı bir teslimat yöntemi beklentileri beklenmelidir.

Durumsal farkındalık çözümü ile şirketler riskleri azaltabilir ve yine de kaliteli müşteri hizmeti sunmaya odaklanabilir. Alışveriş merkezleri, hastaneler, kumarhaneler, eğlence mekanları ve tema parkları gibi yoğun yaya trafiğine dayanan işletmelerin, iş hayatında güvenle kalabilmeleri için gelişmeleri gerekecektir. Büyük kalabalığa sahip bu geniş alanlar için, sosyal mesafeleri, sıcaklık kontrollerini ve maske uyumunu izlemek için teknoloji kritik olacaktır.

Hastaneler, özellikle yüksek risk altındaki hastalar ile çapraz kontaminasyonu önlemek için gelişecek ve teknolojiye bağlı olacak birçok işyerinden biri olacaktır. AI teknolojisi, bir hastanın odasına girmeye gerek kalmadan hayati, kalp atışı, sıcaklık ve daha fazlasını almak için kullanılabilir. Bu, hastaları ve personeli güvende tutarken daha iyi genel hasta bakımı sağlamaya yardımcı olacaktır.

Perakende ve tema parkı ayarları için müşteri hizmetleri daha hızlı ve daha verimli olabilir. Artık fiziksel bir çizgide beklemeye gerek kalmayacak. Müşteriler check-in yapabilir, sıra geldiğinde bir bildirim alabilir ve daha sonra hizmet için yürüyebilir veya bir cazibe yaşayabilirler. Yapay zeka, bu yüksek trafikli durumlarda her zamankinden daha önemli olacak.

AI İzleme ve Gizlilik

Tüm bu teknolojik uygulamalarla, çalışanlar ve müşteriler gizlilik konusunda endişe duyabilirler. AI çözümleri, insanları yalnızca davranışların ve diğer kuralların izlendiği avatarlara dönüştürme yeteneğine sahiptir, bu da bireylerin gizliliğini sağlamaya yardımcı olur.

Toplanan kapsamlı video gözetim verilerinin aksine, bu tür izleme, adlar veya resimler gibi kimlik bilgileri gerektirmez. Ayrıca, bu tür bir platformdan alınan veriler, daha kolay ihlal edilebilecek bir bulut sistemi aracılığıyla değil, yerel olarak saklanabilir. Bu, erişimin yerel veritabanı üzerinden yapılması gerekeceğinden, kötü aktörlerin sisteme girme riskini azaltabilir.

Yapay Zeka ile Daha İyi Bir Gelecek

Yapay zeka destekli teknoloji çözümleri daha iyi bir geleceğe yol açacaktır. Değişiklik çoktan başladı ve pandemi sonrası dünyaya adapte olduğumuz ve COVID-19 ve diğer hastalıkların nasıl bulaştığı hakkında daha fazla bilgi edindikçe manzara muhtemelen aniden değişmeye devam edecek.

Müşteriler, işletmeler ve çalışanlar aşamalı olarak yeniden açma sırasında endişe duyacaklardır, ancak AI, sinir ağları ve diğer teknolojik gelişmeler sayesinde bireyleri minimal müdahaleci yollarla korumanın yolları vardır.

AI teknolojisi çözümleri, uyumluluğu yönetirken, kârlılığı garanti altına alırken ve sorumluluğu azaltarak, normal faaliyetlerin bazılarını geliştirmemize ve sürdürmemize olanak tanır

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski